Jun 21, 2019

Terima kasih sahabat...

Alhamdulillah...

Mereka tahu saya baru bermula.

Mereka tahu tulisan yang saya sumbangkan hanya satu sahaja.

Tapi mereka beli juga. Kerana Allah buka hati mereka. Kerana melalui pembelian mereka, saya boleh rasa sokongan mereka. Alhamdulillah...

Semoga ada manfaat yang boleh dikutip dari perkongsian melalui BDC...

.....

Saya malu kalau tulisan saya tidak cukup menarik.

Saya segan kerana kisah saya biasa-biasa saja.

Saya bimbang andai matlamat perkongsian tidak kesampaian.

Tapi saya mahu mencuba. Kerana syurga Allah matlamat saya.

Kerana Bonda Nor kata; Tulislah, bina bekalan untuk kau tinggalkan!

Kerana diri banyak kekurangan, saya mahu berusaha untuk mengurangkan jurang kelemahan, menambah apa yang ringan, mengisi apa yang hilang.

Semoga saya dikurniakan kekuatan untuk melangkah.

"Jalan terus...!" Kata Bonda Nor.

.....

"...... Pujian (maaf, saya tak sanggup nak tulis)....." Dia berkata. Saya panik. Tersentak seketika. Malu sendiri.

Imej apa dilihat pada saya sehingga dia memuji sedemikian rupa?

"Allahu... Saya bukan baik mana pun. Sekadar berkongsi apa yang saya belajar. Dari kuliah yang saya dengar..."

"Tapi memang Aznah lebih baik dari saya... Pegi mengaji, hadir majlis ilmu, kongsikan pulak melalui penulisan..." Dia menambah lagi.

Demi Allah, saya tak bercerita untuk meraih pujian dari sesiapa. Cuma hasrat hati untuk membuat catatan diri, menarik mereka yang mungkin kurang berani. 

Kita semua manusia biasa, yang mungkin alpa seketika, kadang terlupa dan sibuk sentiasa. Saya mahu menjadi penggera, yang berdering untuk menyedarkan diri yang terlena.

Jom! Bersama kita berusaha melangkah mencari redha Allah.

Andai sebaris ayat mampu melekat dan membuat seseorang mahu mendekat pada Yang Maha Hebat, sungguh ia nikmat yang mahu dan perlu disyukur...

Saya mohon Allah bantu saya untuk lakukannya, walaupun hanya berbekalkan kemampuan yang terhad dan sokongan yang kurang berasap.

'Bunyi macam baik sangat, kan?'

Allahu... Bisikan itulah yg melemahkan...

'Shhuuhhh... pergi kamu! Jangan cuba menghalang aku. Aku mahu perjuangkan syurgaku dengan cara yg termampu!'

.....

Buat sahabats dan saudaras....
Samada yang membeli untuk bacaan sendiri atau waqaf, samada penyerahannya sempat dirakam atau sebaliknya, dan yang hanya berurusan melalui talian dan courier, terima kasih saya ucapkan.

Ikhlas dari lubuk hati yang paling dalam, (walaupun tanpa sukatan kedalaman dan beratnya timbangan) saya mendoakan agar Allah limpahkan rahmat dan kurniakan keberkatan dalam kehidupan kalian.

Sayang kamu kerana Allah! 😘💝💖💞

#bercakapdengancermin
#muhasabahdiri
#bicaracintakeranaAllah
#bondanor

No comments: