Jun 24, 2019

Rancang untuk masuk syurga sekeluarga

Teruja mendapat wasap dari Dr Sharifah Mastura Syed Mohamad mengajak saya menyertai meeting PRNNK.

Teringat rancangan lawatan dengan kumpulan jemaah Masjid Al-Amin untuk lawatan ke Pondok Tok Selehor dan keterbatasan yang harus dilepasi.

"Insya-Allah, kalau program pagi habis awal, tak ada aral dan dapat keizinan suami, Su akan sertai meeting tu." Janji saya beserta doa agar dipermudahkan.

.....

"Abang, Kak Pah ajak Su join meeting kat rumah dia untuk satu program bawah anjuran Rumah Ngaji. Boleh tak Su pegi?" Soal saya berhati-hati.

"Program apa?" Seperti biasa, saya tak akan dapat terus keizinannya. Kena lalui fasa soal selidik dulu.

"Tak pasti lagi. Nak kena gi meeting untuk tahu detail." Jelas saya.

Jujurnya, memang saya tak tahu. Cuma saya pasti ianya sesuatu yang saya mahu. Sesuatu yang boleh saya sumbangkan mengikut kemampuan. Tenaga, idea ataupun kemahiran walaupun tak seberapa.

Tak kisahlah. Asalkan ia bermanfaat untuk diri dan masyarakat, untuk dunia dan akhirat.

"Siapa lagi yang akan join?" Soalnya lagi.

Satu persatu nama yang saya tahu yang menjadi orang kuat PRNNK dan TOTIQ saya sebut. Tak pasti samada mereka ikut serta tapi kemungkinan besar mereka ada sama.

Akhirnya dia mengangguk. Alhamdulillah...

Luv you abang... Kerana Allah. 😘😁

....

Selesai saja sambutan raya di Pondok Tok Selehor, rakan jemaah yang car pool, saya hantarkan ke rumah salah seorang rakan untuk lawatan silaturahim.

Sedikit terkilan kerana tak dapat sertai lantaran janji yang telah disanggupi.

Balik ke rumah, sekadar untuk buang air dan gantikan air. 😅🤭

Kembali masuk ke dalam kereta untuk ke destinasi seterusnya.

Lewat 10 minit dari masa yang dijanjikan. Ingatkan saya seorang je yang kelewatan, rupanya jarak waktu tiba kami macam konvoi je. 😄

....

Mendengar penerangan Kak Pah tentang program yang dirancang, memang jantung berdegup kencang.

Masuk Syurga Sekeluarga!

Sapa tak mahu, kan? Seminar yang bakal dibentangkan oleh guru TOTIQ kami, Tuan Fazrul Ismail.

Rugi kalau anda tak sertai. Block tarikhnya ya, 6hb July 2019. 🤗

Kami akan cuba cari penaja agar penyertaannya dibuka secara percuma!

Kami akan cuba cari dewan yang besar, agar peserta yang hadir mampu hadir seramai mungkin. Yang pasti sekitar Kota Bharu dan Kubang Kerian, Kelantan.

Allahu... Apa yang lebih membahagiakan selain daripada masuk syurga sekeluarga... Bagaimana caranya?

Nanti saya bagitahu lagi ya! Segalanya terlalu cepat. Masa untuk bersedia amat singkat. Tenaga kerja agak terhad. Kami perlu bertindak segera!

Doakan agar rancangan ini dipermudahkan Allah!

#masuksyurgasekeluarga

No comments: