Jun 29, 2019

Seminar MSS

Seminar Masuk Syurga Sekeluarga akan berlangsung minggu depan. Ingat tu!

Hari Sabtu, 6hb Julai 2019. Weekend.

Hujung minggu dipilih sebab nak bagi peluang kepada yang bekerja untuk menyertainya. Yang tak bekerja, Insya-Allah, moga lebih mudah laluannya.

.....

Syawal pun dah habis. Jadi, rasanya jemputan untuk jamuan rayapun dah tak ada lagi. Jadual agak kosong dan program ini diharap akan direbut untuk dihadiri.

Harapnya begitulah.

....

PERCUMA. Untuk peserta, kami mahu begitu.

Sebenarnya kos memang ada, dan ianya isu yang sentiasa menyesakkan dada. Tapi sebab pihak urusetia telah berniat untuk memberi ilmu percuma, maka bertungkus lumuslah unit berkenaan mencari sponsor.

"Jadi, kita semua setuju nak buat seminar ni secara percuma?" Ustaz Muhammad Syakirin Yuslan bertanya sekali lagi untuk dapatkan pengesahan. Pengarah projek kami.

Bukan sikit kos pengendalian seminar ini. Tapi atas dasar keyakinan pada pertolongan Allah melebihi segalanya, kami redah saja.

"Ada yang nak sponsor. Cuma belum dapat confirmation je. 50-50. Kalau rezeki dah tertulis, Insya-Allah semua beres." Datin Norhani teruja mengkhabarkan berita itu.

"Kalau tak dapat macamana? Atau tak cukup?" Soal salah seorang ajk yang terlibat. Masih bimbang.

"Kita lancarkan tabung infaq dan buat jualan buku MSS. Kita jual ikut harga pasaran, RM35. Sama-sama kita sebarkan. Buku tu sesuai sangat kalau nak hadiahkan pada orang, terutama sebagai hadiah kawin. Harapnya boleh tampung serba sedikit kos seminar ni." Balas Dr. Sharifah Mastura Syed Mohamad. Penuh yakin.

Alhamdulillah. Seronok berada di kalangan orang-orang yang positif. Walaupun dalam debar, terasa semuanya boleh diselesai.

Ya Allah, permudahkan jalan jihad ini. Demi cinta pada ummah...

Bak kata guru penulisan saya... Cinta Selalu Menang!

Demi cinta pada syurga abadi, kami mahu berkumpul di di sana nanti...

.....

Jom mendaftar untuk seminar MSS! Jangan lepaskan peluang ini. Hubungi nombor yang tertera diposter.

Andai ada yang berminat untuk sponsor, di alu-alukan juga. 😃

No comments: