Jan 2, 2019

Bukan Cinta Biasa

Jika candle light dinner di restoran mewah tu lambang romantik, memang saya bukan orangnya.

Jika kejutan jambangan bunga itu dikatakan tanda sayang, confirm itu bukan cara saya.

Jika dia berimaginasi untuk mendapatkan hadiah yg mahal, memang tak akan jadi nyata... 

Saya bukan orang sebegitu. Saya tak mampu!

Nak bagi hadiah apa ya, sebagai hadiah ulang tahun kelahirannya? Pening saya memerah kepala sehingga terasa senget dan penyek tengkorak ni haa.... 

Nak buat kejutan apa ya, untuk menunjukkan dirinya begitu berharga? Macam nak demam saya memikirkannya... tapi tak jugak keluar idea...

Nak dibina istana bukti cinta dan setia... memang tidak laa... tak ada arkitek yg nak tolong rasanya...
Nak dibina Taj Mahal versi saya, duit poket saya pun dia yang sponsor... 

Aduhai...

Lalu... apa selayaknya dengan kemampuan saya untuk menghadiahkan sesuatu sebagai tanda kasih dan cinta buat dia yang bergelar suami...? Sungguh tak berdaya untuk memikirkannya.... 

Hanya satu yang sering saya lakukan dan saya ulang... (walaupun ada antaranya saya lakukan bukan pada tarikh ini...)

Pelukan, kucupan dan ucapan selamat menyambut ulangtahun menjelang pukul 12 malam.

Bangun sepertiga malam, berdoa dan solat hajat untuk dia agar saya mampu membahagiakannya. 

Dan... makan malam yang sedikit istimewa dan berbeza dari hari2 biasa hasil tangan saya yang tak seberapa bakatnya dalam mengendalikan periuk belanga... 

Hadiah yang terlalu biasa... buat seorang yg terlalu istimewa dalam hidup saya... 

Adakah itu bermaksud cinta saya padanya adalah biasa saja? 

Tidak! Cinta saya adalah bukan cinta biasa2 (teringat lagu Siti Norhaliza)... kerana saya cintakan dia demi mencari redha Allah, dengan izin Allah dan kerana Allah!

Happy birthday abang... 

No comments: