Jul 11, 2019

Projek Wakaf Buku BDC

Lama sungguh ia tertangguh. Hati rasa resah gelisah. Amanah orang yang masih di tangan buat saya rasa tak tenang.

Berkali-kali saya mendail nombor itu. Bukan sehari saya cuba, tapi berhari-hari. Nombor telefon yang saya perolehi melalui Mr Google.

Rupanya kabel kena curi. Patutlah ringing memanjang tapi tak ada siapa yang layan panggilan.

Aduhai...

.....

"Assalamualaikum En. Aman, maaf kalau menganggu. Sebenarnya saya dapat hp number En. Aman dari Pn Siti Rogayah...." Laju saya memperkenalkan diri dan menerangkan hajat hati. Bimbang andai panggilan saya mengganggu rutin tugas beliau sebagai pengarah di situ.

Suara yang awalnya kedengaran tegas dan serius dihujung talian, menjadi sedikit kendur setelah mendengar penjelasan saya.

"Alhamdulillah... kebetulannya kami sedang menyiapkan sudut bacaan untuk penghuni di sini. Sumbangan buku memang dialu-alukan...." Balasnya dengan suara ceria.

Syukurlah, saya tak salah memilih tempat untuk mewakafkan buku. Memberi kepada yang memerlukan, lebih terasa kepuasannya.

Semoga sumbangan ini memberi manfaat.

.....

Saya ialah salah seorang penulis buku Sakitnya Tu Di Sini dari kumpulan antalogi Siri Muhasabah Diri, Bercakap Dengan Cermin dibawah bimbingan Bonda Nor.

💯% royalti penulis akan diserahkan kepada Rumah Anak Yatim Baitul Jannah, Kedah yang mana ianya dikawalselia oleh Prof Kamil Ibrahim.

Projek wakaf buku Siri Muhasabah Diri, Bercakap Dengan Cermin adalah projek berterusan. Selagi ada permintaan, selagi itu akan ditunaikan.

Sesiapa yang membeli buku dengan saya untuk tujuan wakaf, selalunya saya akan memberi lima pilihan tempat.

✓ Sekolah.
✓ Pusat Serenti (C&C)
✓ Penjara
✓ Dialysis Center
✓ Masjid

.....

"Kau nak wakaf kat mana?" Tanya saya pada sahabat.

"Tak kisah mana-mana pun. Pilih je tempat yang kau rasa bagus, yang memerlukan buku dan sesuai untuk diwakafkan mengikut umur pembaca." Jawapannya membuatkan saya mencongak berdasarkan pilihan yang ada.

Bila pilihan tidak dibuat, saya akan uruskan mengikut gerak hati. Jadi kali ini, saya memilih C&C Pengkalan Chepa untuk menerima satu set buku BDC yang mana mengandungi 9 buah buku dan satu set lagi saya mohon En. Aman sampaikan kepada wakil C&C Jeli.

Semoga apa yang ditulis sampai ke hati pembaca.

Terima kasih kepada pewakaf. Semoga Allah membalas keikhlasan kalian dengan pahala berganda. Aamiin.

#BDC2019
#muhasabahdiri
#bercakapdengancermin
#bondanor
#jombelinbaca
#jomwaqafnkutippahala

No comments: