Jul 13, 2019

Dia Endah

"Su, ambik peluang ni untuk buat promosi buku BDC." Cadang Che Nie semasa rehat pagi.

"Emcee tengah free tu. Mintak dia buat pengumuman dan perkenalkan Su sebagai salah seorang penulis buku ni." Gesa dia lagi. Penuh semangat. Mahu saya mengambil peluang yang ada sebaiknya.

"Tapi Che Nie, boleh ke? Ini kan seminar MSS. Nanti apa kata orang bila Su buat promosi buku yang tak ada kaitan." Saya ragu. Bimbang mencetuskan ketidakpuasan hati orang tertentu.

"Nak maju kena berani ambik peluang yang ada. Jangan takut. Malu tolak tepi dulu." Katanya lagi.

.....

Saya terharu. Dia yang saya kenali melalui kumpulan pengajian di TTS begitu memberikan sokongan.

Ketika saya mula membuat promosi buku BDC dalam wasap untuk sahabat sepengajian, dia menyahut. Kemudian kami berbalas mesej. Memberikan sokongan dan pelbagai cadangan untuk saya.

"Su kena rajin update FB. Cerita lah apa-apapun. Sesekali selitkan pasal buku BDC. Tak boleh malu. Jangan reserve sangat..." Banyak tips yang dia bagi.

Alhamdulillah...

....

"Cepatlah Su. Sementara orang rehat ni, mereka santai sambil dengar penerangan pasal projek buku BDC..." Dia menarik saya ke dalam dewan. Dee yang menjadi pengacara majlis masih berada di pentas.

"Kejap Che Nie. Ada orang bertanya kat meja buku. Su nak explain kat dia dulu." Saya memberi alasan. Kebetulan memang ada yang bertanya. Rasanya tak sopan bila tiba-tiba saya berlalu tanpa menjawab soalan dia tentang projek waqaf buku dan Bonda Nor semata-mata nak membuat promosi di atas pentas.

Masa rehat dah tamat. Peluang yang Che Nie mahu saya rebut, berlalu begitu saja....

#BDC2019
#SiriMuhasabahDiri
#SeminarMasukSyurgaSekeluarga
#PRNNK
#jombelidanbaca
#jomwaqafdankutippahala
#BondaNor

No comments: