Jul 14, 2019

Layakkah saya?

Hanya satu karya. Satu kisah yang dikongsikan dalam antalogi Siri Muhasabah Diri Bercakap Dengan Cermin. Mengambil peluang yang Bonda Nor berikan. Menumpang aura penulis best seller. Itu sahaja.

Lalu, layakkah saya digelar penulis? Itu yang selalu bermain diminda.

Saya menulis memang dah lama. Semenjak mengenal pen dan kertas lagi. 😂

Menulis untuk dicetak juga pernah. Semasa muda-muda dulu. Dalam majalah sekolah. 🤣

Tapi menulis untuk diterbitkan dalam bentuk buku begini, memang ini pertama kali. 🤭😁

Penulis. Memang rasa tak layak lagi untuk menerima title itu. 🙂

....

"Su kena berani buat promosi. Siapa lagi yang paling sesuai buat promosi kalau bukan penulis sendiri...." Che Nie terus memberi galakan.

Semangat semakin membara.

.....

Lalu ketika pentas dan microphone diserahkan pada saya, hati nekad untuk bercerita tentang buku BDC walaupun hanya seminit.

"Di luar sana, selain dari buku Masuk Syurga Sekeluarga, ada jualan buku Siri Muhasabah Diri Bercakap Dengan Cermin."

"9 buah buku yang ditulis oleh 215 penulis di bawah Akademi Bonda Nor berdasarkan kisah benar dan pengalaman penulis."

"Kadang dugaan dan cabaran yang dihadapi oleh kita sama dengan orang lain tapi cara kita melihat dan menghadapi sesuatu itu berbeza. Apa yang dilakarkan di dalam 9 buah buku ini adalah secebis dari kisah hidup penulis yang membuatkan diri melangkah lebih gagah ke arahNya...."

'Cukup!' Saya memberi amaran pada diri. Jangan sampai Seminar Masuk Syurga Sekeluarga menjadi medan bicara buku BDC. Tersasar nanti! 😆

Alhamdulillah... Buku-buku BDC turut terjual di seminar MSS. Terima kasih pada yang membeli. Semoga ada manfaat yang diperolehi tatkala membaca buku-buku kami.

....

Kepada yang berminat untuk menyertai projek waqaf buku atau mahu membeli buku untuk bacaan sendiri, boleh menghubungi saya. Sila klik di link berikut;

Https://orderbukubdc.wasap.my
Atau pm saja saya.

#BDC2019
#seminarmasuksyurgasekeluarga
#PRNNK
#bondanor
#jombelidanbaca
#jomwaqafdankutippahala

No comments: