Jul 16, 2019

Kesudahan Kita

Semalam. Seorang lagi hamba telah kembali kepada Penciptanya. Membuatkan saya rasa masa untuk saya kembali juga semakin dekat.

Memangnya pemisah antara hidup dan mati kita hanyalah satu helaan nafas. Yang adakalanya kita tak sedar pun kita sedang bernafas.

Ketika kita sedut udara yang dibekalkan percuma oleh Allah, kita sering lupa untuk bersyukur, lupa bahawa bekalan oksigen ini bakal dihentikan bila-bila masa saja, tanpa amaran

.....

Tatkala dia diiringi anak cucu yang ramai untuk menemani perjalanan terakhirnya, saya berperang dengan bayangan masa depan.

Allahu... Bagaimana kesudahanku nanti?

"Ya Allah, andai sampai saat aku dijemput untuk kembali padaMu, permudahkanlah. Jangan biarkan aku hidup menyusahkan orang dan matiku nanti menyakitkan..."

.....

Semoga Allah menerima dia dengan jaminan syurga di alam sana. Aamiin...

#hidupmatibukanhakkita.
#duniahanyasementara
#bekalankitauntukkesana

No comments: