Jan 8, 2009

DIA sayang kamu.



DIA sayang kamu.
Aku juga sayang kamu.
Kita kembali pada DIA ye sayang!?
Bukankah kita akan KEMBALI padaNYA juga nanti...

23 comments:

e-leeyana said...

salam kak su..

entri yang pendek tapi padat dan bermakna gayanya..

semoga semua dapat menemui kembali pangkal jalan..aminn~

suara said...

Salam e-leeyana...

Entry ringkas untuk semua. Satu seruan, satu peringatan.

Ibnurashidi said...

semoga kasih sayang yang berputik itu menyemai butir-butir indah bersulam ketakwaan kepada ilahi..

pupuklah cinta kepada penciptaan dalam erti kata sebenar..

echah_syed said...

slm su..

lame combi tak singgah sini :)

kamar hati said...

Salam kak su...

Tq tuk komen2 kak su kat teratak kamar...dan TQ jg tuk semua kata2 & citer2 dr akak...penuh dngan yg tersurat & tersirat...sayang akak....sayang semua...sayang DIA...

(",)

fusarium solani said...

Salam,

Terima kasih atas ingatan ini. Bagus sekali.

suara said...

Ibnurashidi...
ops... farid jgn sangka yg n3 ni utk seseorang je, sbb 'sayang' kak su tu, adalah pd semua.

Bagi kak su, kasih sayang antara saudara seagama, perlu disemai dan dibajai sentiasa.

Rasa sayang... seharusnya tidak terbatas hanya pd teman dan saudara sehidup didunia, tdk tercurah hanya pd mereka2 yg sependapat saja, tapi pd yg bertentangan pendapat juga. Hanya dgn sayang, kita akan saling mengingatkan, saling menunjuk arah haluan agar tak hanyut dek arus kesesatan. Saling menjadi pagar yg sedar, yg mampu menghalang gangguan yg tersasar.

=================
Salam combi...
Ye lah... combi dah lama tak mai sini. Sibuk dgn aktiviti keluarga nampaknya. Lama balik kg?

=================
Salam kamar...
Sama-sama. Kak su ukirkan barisan kata disini kerana kak su sayang. sayang kamar... sayang pd semua...

=================
Aliff FS...
Salam. Moga kata ingatan dan harapan mampu meresap ke jiwa semua yg singah disini. :)

Ibnurashidi said...

ohh..kak su mengingatkan daku akan kasih sayang sebenar..maksud saya pada komen pertama juga atas dasar bukan hanya pada seseorang..semua sekali. Itulah yang patut dibajai supaya kelak tumbuhan dengan rimbunan kerahmatan.

Hakikatnya saya sayang pada semua makhluk Allah yang beriman kepada Al-Khaliq.

Menjadi adat manusia punya salah dan silap, khilaf dan ketidaksengajaan. Tetapi atas landasan yang benar. Betul tak kak su?

TOKMA said...

Tokma sayang pada Su jugak...!!!!

suara said...

Ibnurashidi...
betul...betul...betull... (macam upin dan ipin la pulak)

Moga kita semua dikurniai dgn kasih sayang tertinggi pada Allah Yang Maha Pencipta.

===================
Tokma...
Bukti? Kalau betul, Su nak tokma peluk!!!... :D

Hashim said...

Sungguh dalam maknanya satu entri yang ringkas
sama sama kita ingat mengingati sesama islam ...

arsaili said...

salam...ya kepada Nya kita kembali

suara said...

Hashim...
Tugas yg sama untuk setiap hamba Allah, kan?

==================
Salam Arsaili.
Moga kembalinya kita pada Dia nanti berbekalkan iman dan amalan. InsyaAllah.

Wan Nurul Adila said...

Dila pun sayaaaaang Kak Su. Hihi. Alamatnya sudah diterima. Terima kasih daun keladi.

p/s: Ada cadangan untuk dinner Kak Su tu. And dla dah jawab soalan cepumas Kak Su pasal cinta tu. (",)

suara said...

Makasih...
Kak su pun saaayyaaaannng dla jugak. Sama-sama kasih... tapi bukankah lebih baik, kalau dla buat sayur batang keladi dan hantar ke sini. Lagiiii kak su terima kasih tau.

p/s: ada cadangan? catwoman tak leh erk? kakaka... Nanti kak su pi intai jawapan dla tu ye!. ;)

Tie said...

Sayang?? Ada ke orang sayang kat makcik ni...hu hu....

Hmm...

Masy said...

salam kak su.. mekasih ye singgah blog sy :)

aritu dpt gak email pic yg akak apload ni... menyentuh perasaan betul..huhuuh

Mak Su said...

redha :)

suara said...

Tie...
Ramai per yg sayang kat Tie. Kalau nak bilang, tak cukup jari tangan dan kaki tau... nombor dalam kalkulator pun tak muat. Sbb dlmm banyak-banyak nombor tu, salah satunya ialah Su. :)

==================
Salam masy...
mmg penyentuh perasaan, sbb tu lah kak su muatkan kat sini gak.
Thks atas singgahan kembali ya Masy...

==================
Mak Su...
Hmm... :)

warungkampung said...

salam Kak Su,

entri ini mcm ingin disampaikan kepada seseorang...siapa yang bertuah itu ya? :)
semoga Allah memberkati usaha kak!

suara said...

salam y4ku24...
seseorang yg bertuah ye? :)
ia sbnrnya utk sesiapa saja yg merasa dirinya perlukan sedikit inspirasi dan kekuatan dlm mencari jalan kembali. Kita semua ni memang bertuah, cuma adakalanya kita tak sedar.

InsyaAllah... kita berusaha, dan selebihnya adalah kerja Allah. Doakan ye!

Fakhzan Marwan said...

Salam Kak Su yang dimuliakan,

Benar, Allah swt itu sangat mengasihi kita, bak kata sahabat2 saya, pastinya takdir yang terbaik itu dihantar pada kita!

Tapi , dalam memahami erti kasih sayang Tuhan itu, jalan nya penuh ranjau dan berduri, paling ngeri sekiranya bisikan syaitan itu disamaa erti kan dengan bisikan Ilahi, nauzubillah...

:D

salam ziarah

suara said...

Salam ziarah Fakhzan Marwan...
dimuliakan? Ohhh... jangan! letakkan kak su ditahap biasa-biasa saje ye! Nanti kak su perasan diri ni YB lak... tak ke haru tu. hahaha

Bisikan syaitan disama ertikan dgn bisikan Illahi? Huh... ngeri kedengarannya. Nauzubillah...
Moga dijauhkan dan diselamatkan Allah dari situasi begitu.

Terima kasih atas kunjungan kembali ye!