Jan 21, 2008

Kata

Kata seseorang :

Seorang perempuan, untuk hidup bersama seorang lelaki mestilah memahaminya lebih dari dia menyintai lelaki itu.
Seorang lelaki, untuk hidup bersama seorang perempuan mestilah menyintainya lebih dari dia memahami perempuan itu.
Betul ke macam tu?

Kata seorang teman :

Kalau kau kawin dengan seorang lelaki yang kau cintai lebih dari dia menyintai kau, kau akan dilayan seperti hamba, segalanya kau kena buat.
Kalau kau kawin dengan seorang lelaki yang menyintai kau lebih dari kau menyintai dia, kau akan di layan bagaikan menatang minyak yang penuh, ibarat puteri.
Mana yang kau nak untuk diri kau?
Bercakap dari pengalaman ke?

Dulu saya pernah berkata :

Awak carilah seorang yang menyayangi dan menyintai awak sepenuh hati sebab dengan begitu dia akan jaga awak dengan baik.
Adalah saya mementingkan diri bila mengharapkan dia mendapat yang terbaik dalam hidupnya?

Dia pulak kata :

Saya sayangkan awak, dan saya nak jaga awak dengan baik. Bolehkah awak berikan peluang untuk saya jaga awak dengan sepenuh hati saya?
Sampai hatikah saya untuk menolak permintaan yang sebegitu ikhlas?

No comments: