Jun 21, 2011

Dimata suara...

Saya amat menghargai kenangan. Manis atau pahit, ia punya nilai tersendiri. Ada pengajaran disebalik peristiwa dan kita cuma perlu menganalisanya. Muhasabah diri dengan kata lain. Yang penting ianya harus membuatkan diri lebih mendekati Allah.

Kenangan dan pengajaran. Itu hanya terukir dihati dan diminda.

Peristiwa. Selalunya yang manis mahu sekali ia kekal diingatan. Mahu dirakam dan ditatap bila kerinduan. Gambar kenangan bersama arwah berdua, banyak yang terpadam manjadi makanan semut putih. Sayang sekali...

Merakam detik bersejarah tak mudah. Harus berada dimasa dan tempat yang tepat untuk mendapatkan gambar yang menarik dan penuh cerita. Dan saya suka merakamkan aksi spontan yang nampak lebih bersahaja. Dari 10 atau 20 rakaman yang diambil, mungkin hanya satu yang menepati kemahuan saya.

Malah ada gambar keluarga seorang teman yang saya ambil, dari lebih 50 keping, hanya beberapa saja yang memuaskan hati. Tak mudah, apatah lagi bila ia melibatkan anak-anak yang aktif dan penuh emosi. Tapi melihatkan kembali setiap rakaman yang diambil, ia seolah bercerita tentang sehari yang penuh dengan wangian cinta dan sayang.

Saya gembira! Dan saya harap dia juga begitu.

Saya ingin berkongsi apa yang saya suka dan dengan itu lahirlah satu lagi blog saya, DIMATA SUARA... Saat yang dirakam... Kenangan diabadikan.

Moga ada yang sudi menjengah dan melihat dari sudut mata seorang yang menggelarkan dirinya SUARA.

No comments: